"Kruvaziyer turizminde Türkiye'nin önü açık" "Kruvaziyer turizminde Türkiye'nin önü açık"
Çifteler Belediyesi Başkanı Metin Özen önderliğinde 2-3 kat daha genişletilen ve turistik faaliyetlerin arttığı bölge, Eskişehir ve çevre illerden ziyaretçi akınına uğradı. 12 ay boyunca dalış yapılabilen nadir bölgelerden olan Sakaryabaşı bölgesi, su sporları sevdalılarının da buluşma noktası oldu. Sakaryabaşı bölgesinin, Çiftelerʹin en büyük değerlerinden biri olduğunu vurgulayan Özen, yeni projelerin de kısa sürede hayata geçeceğini dile getirdi. ˮAraç park edilebilecek alanlarımız ve piknik alanlarımız az geliyorˮ 2009 yılında ʹSakarya Nehri en büyük hazinenʹ diyerek yola çıktıklarını belirten Başkan Özen, ˮBelediyelerin en büyük görevi yaşayan insanlara bedava yaşanacak alanlar oluşturmaktır. Bu sebeple Sakaryabaşıʹnı dizayn ettik. Tabii geliştirdik, genişlettik. İlk etaptan geldiğimiz noktaya kadar epey ilerledik. Alanı neredeyse 2-3 katına çıkardık. Şu anda ziyaretçilere yetişmiyor. Araç park edilebilecek alanlarımız ve piknik alanlarımız az geliyor. Kırkkız alanında da bu sene 30 bin metrekare alanı, piknik alanı olarak dizayn ediyoruz. Elektriğini, sulama sistemini, tel örgülerini ve çevre düzenlemelerini yaptık. Şu anda çimi ektik, suluyoruz. Ama toprak yapısı biraz zayıf olduğu için şu anda orayı açmadık. Nasip olursa önümüzdeki yıl orası da açılacak. Sakaryabaşıʹnda şu anda 200 bin metrekare alandan daha geniş bir alanda hizmet ediyoruz. Şu anda öyle bir yere kadar geldik ki hafta sonları çok kalabalık olduğu için Çiftelerʹin kendi halkı mümkün olduğu kadar hafta içi veya sabah erkenden gelerek yer kapıyorlarˮ şeklinde konuştu. ˮDaha yapacak çok işimiz varˮ Ziyaretçilerin ilgisinden dolayı çok memnun olduklarını dile getiren Özen, yeni projeler üzerine çalıştıklarını dile getirerek şunları kaydetti: ˮBiz Ankaraʹya 190 kilometre, Afyonʹa 100 kilometre, Eskişehirʹe 66 kilometre bir mesafedeyiz. Gerçekten de insanların ilgisinden memnunuz. Sakaryabaşı, başlangıçta dediğimiz gibi en büyük hazinemiz. Daha yapacak çok işimiz var. Eminekin regülatörüne kadar bildiğiniz gibi bizim projelerimiz. Tekne gezintileri, kamp alanları, bisiklet yolları, yürüyüş yolları, suyun üstünde otel, alışveriş merkezi ve lokantalar oluşacak. Bu sistemin üzerine çalışıyoruz. Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansından (BEBKA) projemiz onay aldı. O da gerçekleştiğinde bisikletle, ATV ile gezilme imkanı olacak. Dalış malzemelerimizi genişleterek tekne gezintilerine başlayacağız inşallah. 2009 yılında geldiğimizde su sporlarıyla bu işi yapalım dedik. 2010 yılında dalışa başladık. 12 ay boyunca dalış yapılabilen tek yeriz. Türkiyeʹde tek yeriz. Dünyada da sayılılar arasındayız. Bununla gurur duyuyoruz. Yüzme havuzlarımız da var. Normal ana gölettekilerin haricinde otelin avlusunda 3 tane, kadınlar yüzme havuzunda da 2 tane olmak üzere toplam 5 tane havuzumuz var. Yaz boyunca normal ortamından daha üst seviyelerde kullanıldı. Herkesi buraya, yaşamaya bekleriz.ˮ  7DENİZ